افزایش ۵۰ درصدی دریافت خسارات ناشی از اضافه بار در راه های کشور
به گزارش فی بگیر، معاون حمل و نقل سازمان راهداری اظهار داشت: با نظارت درباب رعایت تناژ مجاز حمل در مبادی بارگیری و مسیرهای فاقد سامانه های کنترلی یا فاقد پاسگاه پلیس راه در 9ماهه سالجاری 50درصد افزایش داشته است.
به گزارش فی بگیر به نقل از مهر، حمید رضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان با اعلان اینکه دریافت خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه ناشی از تخلفات اضافه بار در راه های کشور با تشدید کنترل و نظارت درباب رعایت تناژ مجاز حمل در مبادی بارگیری و مسیرهای فاقد سامانه های کنترلی و یا فاقد پاسگاه پلیس راه در ۹ ماهه سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: افزایش نظارت برتخلفات اضافه بار بوسیله تامین و بهره برداری بهینه از باسکول های سیار با هزینه کمتر و اثربخشی و بازدارندگی بالاتر و همین طور همکاری و هم افزایی جهت اجرای طرح ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی و الزام صاحبان معادن به نصب باسکول و صدور سند حمل بر طبق مسئولیت تعیین شده جهت وزارت صمت در قانون بودجه تحقق یافت.
وی اضافه کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده در ۹ ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۹ هزار و ۲۷۰ تخلف اضافه بار در سطح جاده های کشور شناسایی و برای پرداخت خسارت وارده به راه معرفی شده اند که بااینکه شاهد تشدید نظارت و برخورد هستیم اما بر طبق برآوردهای انجام شده، کافی نمی باشد
شهرکی اشاره کرد: بمنظور آموزش نیروهای راهداری و حمل و نقل درباب روش استفاده از باسکول های ثابت و سیار، راهنمای فنی- اجرائی تجهیزات توزین محورکش توسط دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تهیه و آموزش های لازم و کاربردی به ادارات ایمنی و ترافیک استانی انجام شده است تا در کنارکارکنان پلیس راه همکاری لازم را جهت کنترل و شناسایی تخلفات اضافه بار در مقاطع و محورهای هدف و مبادی بارهای با بیشترین میزان اضافه بارگیری داشته باشند.
معاون حمل و نقل این سازمان اشاره کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر طبق وظایف خود در عرصه نگهداری راههای کشور راهبرد اصلی خودرا بر موضوع پیشگیری قرارداده و در این ارتباط بدنبال نظام بخشی بر رعایت دقیق مقررات حمل از کلیه مراکز و مبادی تولید و توزیع کالا و افزایش ضمانت های اجرائی انجام کار است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب