استفاده از ظرفیت CNG برای جبران ناترازی بنزین
فی بگیر: به گزارش فی بگیر، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور اظهار داشت: تنها یک راهکار عملیاتی و کوتاه مدت برای رفع ناترازی بنزین وجود دارد و آن هم استفاده از زیرساخت های موجود در عرضه CNG است.
به گزارش فی بگیر به نقل از مهر، سهرابی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور در جمع خبرنگاران گفت: تا همین چند سال پیش، اغلب قریب به اتفاق انفجار خودرو های دوگانه سوز در زمان سوخت گیری، مربوط به دستکاری مخازن بود که مالکان خودرو ها به دلایلی مثل قاچاق، دست به دستکاری مخازن می زدند اما انفجارهایی که اخیراً انجام شده به دلیلهای دیگری مثل گذشتن تاریخ انقضای مخازن خودرو ها و فرسوده شدن مخازن به خاطر شرایط نامناسب نگهداری آنها بوده است.
وی اضافه کرد: عمر مفید و قابل استفاده مخازن خودرو ها ۱۵ سال است که حدود یک میلیون خودرو که بیش از ۱۵ سال پیش مبادرت به تبدیل به دوگانه سوز و نصب این مخازن کرده بودند، امروز مخازنی فرسوده و نیازمند تعویض دارند.
سهرابی اشاره کرد: خیلی از مواردی که مخزن خودرو ناشی از شرایط نامناسب نگهداری گرفتار فرسودگی شده، با بازدید چشمی قابل تشخیص می باشد و می توان از سوخت گیری این خودرو ها جلوگیری کرد تا حادثه ای رخ ندهد.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور با اشاره به مشکل کمبود تقاضا در بخش CNG اظهار داشت: وزیر محترم صمت که مبادرت به پیگیری برای واردات خودرو ها کرده، از خودرو های برقی تا خودرو های ۱، ۲ و ۳ لیتری را در فهرست خودرو های وارداتی قرار داده اما خودرو های CNG سوز مورد توجه ایشان قرار نگرفته و هیچ سهمی به این خودرو ها در لوایح و طرح های مربوط به واردات خودرو نداده است.
وی افزود: تنها یک راهکار عملیاتی و کوتاه مدت برای رفع ناترازی بنزین وجود دارد و آن هم استفاده از زیرساخت های موجود در عرضه CNG است، برای اجرای این راه حل نیز تصمیم خاص یا صرف هزینه و سرمایه گذاری نیازی نیست چونکه زیرساخت ها وجود دارد و باید فقط مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
سهرابی اذعان داشت: متأسفانه سوخت CNG را فقط سوخت خودرو های قشر مستضعف یا با درآمد پایین معرفی شده در صورتیکه در همین کشورهای اطراف، خودرو های لوکسی چون انواع بنزین، بی ام و و مازراتی CNG سوز درحال تردد است.
نیکزاد با اعلان اینکه مصوبه شورای عالی اقتصاد ظرفیت بسیار خوبی برای جایگزینی مخازن فرسوده خودرو ها هست، اظهار داشت: می توان از ظرفیت این مصوبه برای جایگزینی مخازن ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار خودرویی بهره برد که مخازن آنها فرسوده شده و با هزینه دولت این مخازن تعویض شود و به شدت این کار به افزایش ایمنی سوخت گیری CNG خواهد انجامید.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG اشاره کرد: این که مدیر جدید طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در حکمی که به ایشان ابلاغ گردیده، مسئول توسعه LPG هم هست، از اتفاقات خنده دار و عجیبی است که رخ داده و مشخص نیست چطور مسئول توسعه CNG می تواند به توسعه LPG در خودرو ها اقدام نماید.
وی اضافه کرد: این مسئله از شواهدی است که می گوئیم CNG متولی درستی ندارد.
نیکزاد درباب هزینه های جایگاه ها امسال اظهار داشت: برآوردهای انجام شده حاکی از افزایش ۱۶۰ درصدی هزینه ها است اما کارمزدها افزایش ۶۰ درصدی داشته؛ با اینحال با رسیدن به هفتمین ماه سال هنوز افزایش کارمزدها اعمال نشده که امیدواریم زودتر این مصوبه دولت که ابلاغ هم شده است، اجرائی شود.
منبع: feebegir.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب