سخنگوی صنعت آب در گفت وگو با فی بگیر:

ادعای رهاسازی آب از سدها، نادرست است

ادعای رهاسازی آب از سدها، نادرست است

به گزارش فی بگیر، سخنگوی صنعت آب ادعای رهاسازی بدون ضابطه آب از سدها را نادرست عنوان نمود و اظهار داشت: هم اکنون حجم مخازن سدها نسبت به سال قبل 10 درصد بیشتر آب دارد و این نشان میدهد که اعمال مدیریت جدی روی مخازن وجود دارد.


فیروز قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اضافه کرد: وزارت نیرو یک وزارتخانه فنی و تخصصی است و تمام تصمیم های آن درباره ی منابع آبی برمبنای یک سری مدلها به انجام می رسد.
وی افزود: بر این اساس هرگونه وضعیت منابع آبی و وضعیت سدها، ورودی ها و خروجی های آنها بر طبق این مدلها به انجام می رسد.
سخنگوی صنعت آب اشاره کرد: حالا نیز وزارت نیرو برای تامین آب و برق با حساسیتی که دارد و بصورت فنی موضوع را دنبال کرده و نگاه این است که بتواند یک عبور مطمئنی از تابستان داشته باشد.
قاسم زاده اظهار داشت: برای بخش شرب حتی برای سال آینده هم برنامه دارد که آب بصورت مطمئن بوسیله سدها تامین شود.
وی افزود: این مساله که در بعضی رسانه ها انتشار یافته که رهاسازی های آب از سدها بدون ضابطه است؛ باتوجه به رفتاری که وزارت نیرو در مدیریت مخازن برمبنای برنامه دارد و همین طور در آمار و ارقام مخازن سدها، گزاره نادرستی است.
سخنگوی صنعت آب بیان کرد: امسال به لحاظ بارندگی شرایط نسبت به سال قبل بهتر بود و میزان بارش ها ۲۰ درصد بهتر بود، اما به سبب سالهای خشکی که پشت سر گذاشته ایم ورودی به مخازن سد ۶ درصد رشد داشته است.
حجم مخازن سدها نسبت به سال قبل ۱۰ درصد بیشتر است
قاسم زاده اشاره کرد: البته با همین شرایط همین الان حجم مخازن سدها نسبت به سال قبل ۱۰ درصد بیشتر شده است و این خود نشان میدهد که اعمال مدیریت جدی روی مخازن وجود داشته است.
وی اضافه کرد: بحثی که وجود دارد این است که همه ساله در چنین روزهایی که دمای هوا بیشتر می شود طبیعی است که هم مصرف آب و هم مصرف برق بالا می رود، ولی این موقتی است؛ یعنی نه پیش از این، عدد مصرف آب و برق این بوده و نه بعدازاین خواهد بود.
سخنگوی صنعت آب افزود: حالا در وضعیت خاصی قرار داریم و بیش از ۷۰ درصد کشور با رشد دمای بسیار جدی روبرو بوده و نسبت به سال قبل رشد دما در ۷۰ درصد کشور داشته ایم؛ پس اگر برداشتی هم از مخازن انجام شده برای شرب و بعضاً کشاورزی و حق آبه های زیست محیطی بوده، ولی همه طبق برنامه انجام شده است.
قاسم زاده اعلام نمود: هم اکنون وضعیت مخازن سدها نسبت به سال قبل بهتر است.
حجم مخازن سدهای زنجیره کارون تغییر نداشت
وی درباره ی سدهای زنجیره کارون اضافه کرد: در عرصه زنجیره کارون که بخش عمده تولید برق آبی کشور در آن به انجام می رسد و ۷۵ درصد تولید برق کشور در این منطقه اتفاق می افتد. امسال نسبت به سال قبل حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد کاهش ورودی به سدهای زنجیره را داشتیم.
سخنگوی صنعت آب اشاره کرد: با وجود بارش ها، کاهش ورود آب به سدهای زنجیره کارون را داشتیم، اما حجم مخازن برابر سال قبل است. حالا برنامه ها بصورت هفتگی درحال بررسی است و شخص وزیر نیرو پیگیری می کنند تا بدون مشکل سپری شود.
قاسم زاده اظهار داشت: انتظار می رود انتشار برخی مطالب بادقت صورت گیرد تا آرامش مردم دستخوش لطمه نشود.



منبع:

1403/04/28
12:22:16
5.0 / 5
271
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها