شروع روند کاهشی برنامه های مدیریت مصرف برق صنایع هرمزگان

شروع روند کاهشی برنامه های مدیریت مصرف برق صنایع هرمزگان

به گزارش فی بگیر، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان اعلام نمود: برنامه های مدیریت مصرف استان تا نیمه نخست مهرماه ادامه دارد اما سیر نزولی برنامه های مدیریت مصرف بخش صنایع از هفته جاری شروع شده است.


به گزارش ایرنا، مهرداد حاجی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با توجه به این که همچنان در شرایط ناترازی تولید و مصرف برق قرار داریم، اظهار نمود: شهروندان و مشترکان برق باید همچنان صرفه جویی در مصرف را در اولویت برنامه های خود داشته باشند و از مصرف بی رویه بپرهیزند.
وی در تشریح مفهوم ناترازی و میزان آن در استان هرمزگان بیان نمود: برق به شکل انبوه قابل ذخیره سازی نیست و ناترازی به مفهوم کسری تولید برق است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان با عرضه آمارهایی از پیک مصرف برق در ایام آخر هفته گذشته اظهار نمود: پیک بار توزیع برق هرمزگان در روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه روی عدد ۲ هزار و ۵۰۴ مگاوات به ثبت رسید، سال قبل استان در چنین روزی پیک بار ۲ هزار و ۵۵۰ مگاوات را ثبت کرده بود، همینطور در روز جمعه ۲۳ شهریورماه ۲ هزار و ۴۴۷ مگاوات بود؛ در حالیکه در سال قبل در چنین روزی پیک بار ۲ هزار و ۴۷۵ مگاوات را در ساعت ۱۳ این روز داشتیم.
حاجی زاده با اشاره به اینکه همه ساله به صورت معمول از پایان مردادماه با کاهش دما مواجه هستیم، افزود: اما سال جاری به علت پایداری و تداوم موج گرما در کشور، این اتفاق رخ نداد و در شهریورماه با کاهش تولید نیروگاه های برقابی مواجه شدیم و به منظور حفظ ذخایر و منابع آبی سدها و جهت استفاده بخش کشاورزی و آشامیدنی تا پاییز باعث شد محدودیت های بخش صنعت قدری اضافه شود که از صنعتگران به علت همکاری با صنعت برق سپاسگزاریم و بخش خانگی هم به شکلی درگیر این محدودیت شدند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: برپایه تجربه قبلی و پیشبینی های هواشناسی باید منتظر باشیم تا در ایام آینده ارزیابی درستی از موج شرجی و رطوبت بالای هوا در استان به دست آوریم که این امر تأثیر مستقیم بر مصرف برق دارد.

تقاضای مصرف برق هرمزگان از مرز ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات فراتر رفت



معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان تصریح کرد: تابستان سال جاری تقاضای مصرف برق در این استان از ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات فراتر رفت و با توجه به پدیده استمرار چندین روزه دمای بالای ۴۹ و ۵۰ درجه که تا پیش از این کم سابقه بود، با چسبندگی دما مواجه شدیم و این مورد فشار بسیار شدیدی بر شبکه ها و تاسیسات برق وارد کرد.
وی ضمن اشاره به این که بر اثر فشار بیشتر از توان بر شبکه و تاسیسات برق، میزان حوادث غیرمترقبه و ناگهانی افزایش پیدا کرد، اضافه کرد: رسیدگی و رفع فوری مشکلات و نارسایی های شبکه در محدوه استان و در مناطق دور و نزدیک هرمزگان، کاری سخت بود که با آماده باش نیروهای عملیاتی این شرکت تلاش شد تا این حوادث در سریع ترین زمان ممکن رفع گردد.



منبع:

1403/06/25
15:17:16
5.0 / 5
43
تگهای خبر: تولید , خدمات , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان فی بگیر
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها