برنامه سازمان منابع طبیعی برای پایش تصویری 300 هزار هکتار اراضی ملی

برنامه سازمان منابع طبیعی برای پایش تصویری 300 هزار هکتار اراضی ملی

به گزارش فی بگیر، مدیرکل حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: کنترل و پایش تصویری بین 300 تا 400 هزار هکتار از اراضی ملی با اولویت نقاط بحرانی از نظر حریق در طرحی پنج ساله هدفگذاری شد.


حمید رضا قنبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان اضافه کرد: نصب ۶۰ دوربین پایش تصویری با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و بُرد بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر در اولین مرحله اجرای طرح پایش برخط اراضی ملی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: برای اجرای اولین مرحله طرح پایش بر خط ۶۰۰ میلیاردریال هزینه و با پیمانکار قرارداد به امضا رسید و پیش بینی می شود از ماه آتی راه اندازی سایت و نصب تجهیزات و دوربین شروع می شود.
مدیرکل حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: سهم استان سمنان از پایش برخط اراضی ملی ۱۰ دوربین پیشرفته است.
وی با اعلان اینکه صدور استعلام ها در حوزه های مختلف همچون واگذاری زمین و فعالیت معادن بطور برخط و سامانه ای نقشی مهم در پایین آوردن تخلف ها و سو استفاده ها دارد، اظهار داشت: استعلام های مربوط به فعالیت معادن از طرف منابع طبیعی حداکثر طی مدت ۲ ماه و بر بستر سامانه ویژه صادر می شود که نقشی مهم در شفاف سازی در این زمینه دارد.
مدیرکل حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: صیانت از منابع طبیعی با تقویت مشارکت مردمی محقق می شود و انتظار می رود آحاد جامعه دراین زمینه همراهی کنند.
معدن بوکسیت شاهرود تخلفی در عرصه منابع طبیعی ندارد
وی افزود: قسمتی از معدن بوکسیت شاهوار دارای مجوز است و فعالیت آن نیز طبق مجوز به انجام می رسد و طبق بررسی های کارشناسان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مشکل و تخلفی در حوزه احیا و بازسازی در این قسمت وجود ندارد و معدن مطابق مجوز روند بازسازی را نیز اجرائی کرده است، اما قسمتی از فعالیت معدنی گرفتار تنش های اجتماعی است که دستگاه های نظارتی وارد شدند.
قنبری اشاره کرد: توسعه در هر منطقه باید با کمترین لطمه و تخریب به منابع طبیعی همراه باشد و طی سالهای قبل به سبب توجه و نگاه کلان به اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، تخریب ها کمتر شد و توجه به بازسازی و احیا اراضی در نواحی دارای فعالیت معدنی بالا رفته است.
به گزارش فی بگیر به نقل از خبرگزاری ایرنا، استان سمنان با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استانهای کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران شمرده می شود.
از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.



منبع:

1403/07/19
12:26:22
5.0 / 5
79
تگهای خبر: توسعه , دستگاه , دوربین , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها