خسروشاهی:

رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب وکار است

رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب وکار است

به گزارش فی بگیر، رییس کل بیمه مرکزی اعلام نمود: رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب وکار در عین حال تقویت نظارت است و برای تحقق این هدف نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه توان و روحیه نوآوری نیروی جوان هستیم.


به گزارش فی بگیر به نقل از خبرگزاری ایرنا از بیمه مرکزی، پرویز خسروشاهی با بیان این مطلب در جمع برخی از مدیران جوان صنعت بیمه اظهار داشت: نباید در حصار پارادایم های ذهنی گذشته باقی ماند و باید حداقل بعضی از روندها و چالش های گذشته و موجود را با تغییر بازی از دور خارج و بلا مبحث کرد و این مهم از نیروهای جوان صنعت بر می آید.
خسرو شاهی افزود: مسلما هر کسی زودتر از بقیه و بدون این که بی گدار به آب بزند به تغییر بازی روی بیاورد برنده بازی و روندها و تحولات آینده خواهد بود.
رئیس شورایعالی بیمه با بیان این نکته که انتقادها، اعلام نظرها و دیدگاه های مختلف و گاها متعارض همیشه وجود داشته است، اظهار داشت: بعنوان مثال اواخر دهه 80 همه می گفتند چالش و مانع اصلی صنعت بیمه نظام تعرفه ای است و تعرفه ها باید حذف شود و تا تعرفه ها برداشته شد، گفتند چرا این صورت گرفت و زود بود.
وی بابیان این مورد که بیان مشکلات و مسائل از سوی افراد مختلف صنعت کمک می نماید که موانع شناسایی شود، اظهار داشت: مرتفع ساختن مشکلات و موانع تنها از راه بیمه مرکزی و حتی دولت میسر نیست، بیمه مرکزی، رگولاتور و تسهیل کننده است و در قالب وظایف و مأموریت های خود عمل می کند.
گفتنی است در این نشست مدیران جوان فعال در قسمت های مختلف صنعت بیمه به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود پرداختند.
لزوم توسعه در قسمت های مختلف و تسهیل گری در عرضه خدمات بیمه ای، بازبینی در روندهای حاکم بر صنعت با تمرکز بر بهره گیری تام و تمام از تکنولوژی های روز، نظارت جدی بر همه فرایندهای بیمه ای از صدور تا پرداخت خسارت، بهره گیری مناسب از تکنولوژی برای بهبود فعالیتها، اصلاح و بازبینی در قوانین بیمه ای بخصوص در قسمت های سرمایه گذاری و تعریف مزایای جدید برای محصولات به منظور ترغیب مردم برای تهیه بیمه نامه، توجه جدی به نیروی انسانی بخصوص موضوعات در رابطه با شبکه فروش مانند تأمین اجتماعی و بازبینی در تعیین کارمزدها بخشی از نقطه نظرات عرضه شده در این نشست بود.
همچنین فراهم آوردن شرایط لازم برای مقابله جدی با نرخ شکنی، تقویت نیروی انسانی شاغل در قسمت های مختلف، پیگیری هزینه کرد منابعی که در چارچوب عوارض بیمه ای به دستگاههای مختلف اختصاص می یابد، برقراری و تقویت ارتباط بین شرکتهای بیمه با دولت، بازبینی جدی در آئین نامه های بیمه ای بخصوص بیمه های زندگی و تعریف و تبیین فرایندهای در رابطه با ارزیابی ریسک با هدف بهره مندی درست از دیتاهای صنعت، توجه جدی و یکسان به وظایف نظارتی و توسعه ای بیمه مرکزی از دیگر موضوعات مطرح شده بود.
برخی دیگر از حاضرین هم به اصلاح نرخ کارمزدها، اصلاح فرایندهای بیمه ای برای عرضه بهتر محصولات و خدمات، ضرورت صدمه شناسی در مورد موفقیت یا عدم موفقیت شرکتهای بیمه تخصصی، ضرورت چارچوب گذاری برای افزایش بازدهی بیمه ها، حرکت بسمت محصولات پروژه محور، بررسی تأثیر تکنولوژی بر کارآمد سازی نیروی انسانی، ضرورت تحلیل دیتاهای بیمه ای، دموکراتیزه کردن فضای بیمه ای، ضرورت بروز رسانی صنعت و فاصله گرفتن از کهنگی و برنامه ریزی لازم برای بهره گیری مناسب از فضای استارتاپی بسمت فروش بهتر به جای امکان مقایسه کردن خدمات از دیگر موارد بحث شده در این نشست بود.
این برنامه اولین جلسه گفتگو محور رئیس کل بیمه مرکزی با فعالان مختلف بیمه ای بود.



منبع:

1403/08/02
11:36:42
5.0 / 5
248
تگهای خبر: پرداخت , توسعه , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها